Dagens inköp.

Som den kärlek jag har för böcker, kunde jag inte längre motstå att köpa ett antal.
Mera precis dessa:

Haruki Murakami - Sputnikälskling
Jag har nu läst de två första böckerna i Harukis serie 1Q84, och är helt förälskad i dem. Sputnikälskling har nu längre intresserat mig, så jag slog till. En ytterligare anledning är att jag ska göra ett fördjupningsarbete om Haruki Murakami och hans författarskap i och med min kurs Litteratur och litteraturvetenskap.
 
The Tribe, A new world - A.J. Penn
Här kommer nördighet a la Denise fram. När jag var mindre, (omkring 10-11 kanske?) tittade jag på en tv-serie vid namn The Tribe. Jag älskade den. Men sen fick den ett abrupt slut och ingen säsong sex dock upp, men här är helt enkelt säsong sex. I bokform! Jag kunde helt enkelt inte låta bli.
 
Kapitulera omedelbart eller dö - Sanne Näsling
Har fått höra att denna bok ska vara väldigt fin, och omslaget är ju definitivt fint säg! Bestämde mig för att köra en chansning och köpa den. Den kostade endast 50kr, så vem kan motstå?

The Melancholy death of Oyster Boy & Other Stories - Tim Burton
Vi vet alla vem Tim Burton är, vem kan ha missat hans filmer som Alice i Underlandet, Kalle och chokladfabriken, Sweeney Todd osv. Alla med även Johnny Depp! Den fina mannen. I vilket fall som helst, när jag insåg att det fanns en bok skriven av honom, med flertal söta berättelser i fann jag den som ett måste. 77kr var det ju helklart värt! 
 
Nu ska man bara vänta på att dessa böcker ska dyka upp i brevlådan! Åh. Jag är så peppad, så att säga. Glad Denise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback